APSVEICAM mūsu darbinieku Mārtiņu Zeltiņu!

Sveicam Mārtiņu Zeltiņu ar vērienīgajiem panākumiem sportā- Mārtiņš ir kļuvis par LV Men’s physic divkārtējo Latvijas čempionu un Baltic match trešās vietas ieguvēju.

Kā pareizi jāplāno savs uzturs, Mārtiņš Zeltiņš piedāvā desmit uztura padomus strādājot diennakts darbu:

  1. Dzert daudz ūdeni! Diennaktī noteikti iesaku uzņemt ne mazāk kā 3 litri ūdens. Ūdens paaugstina organisma aizsardzības spējas un cīnās ar nogurumu, kā arī stresu. Ieteiktu vienkāršu negāzētu dzeramo ūdeni.
  2. Savas ēdienreizes sagatavot mājās. Mājās, pašu gatavots ēdiens noteikti būs daudz veselīgāks par veikalā nopērkamo, kā arī gardāks un lētāks.
  3. Ko ēst? Jo mazāk produkta apstrādē piedalījies cilvēks, jo produkts ir veselīgāks. Uzturam jābūt sabalansētam: uzņemot gan pietiekamā daudzumā olbaltumvielas, ogļhidrātus, taukus, vitamīnus, minerālvielas, šķiedrvielas u.c. uzturvielas. Īsumā raksturojot: ogļhidrātus uzņemt no graudaugu produktiem (pilngraudu auzu pārslas, pilngraudu makaroni, rīsi, griķi), olbaltuvielas izvēlēties ieteiktu dažādas: gan no putna gaļas produktiem (vista, tītars), gan zivs (lasis, tuncis), gan piena produktiem (siers, biezpiens) kā arī neizmirst par tādu olbaltumvielu avotu kā olas. „Labos” tauku avots var būt olīveļļa vai linsēkļu eļļa pievienojot pie salātiem, kā arī rieksti ir izcils labo tauku avots.
  4. Cik ēst? Šeit nu man jāsaka, ka cilvēkiem pilnībā un galīgi ir nepareizs priekšstats. Liekas, ja ēdīšu divas reizes dienā, tad uzturēšu sevi labā formā. Tās nu ir pilnīgas muļķības, noteikti ieteiktu uzņemt pārtiku 4-6 reizes dienā, ik pēc 2-3 stundām, mazās sabalansētas porcijās.
  5. Gribas kaut ko starp ēdienreizēm? Tu drīksti to atļauties! Bet jau atkal jāseko līdzi tam, ko liekam mutē. Var izdzert sablenderētu kokteili, kura sastāvā ir jogurts un augļi, ļoti ērtas ir rīsu galetes un „Spēka piens” ražotā produkcija, tikai no sevis ieteiktu lietot uzturā bez garšām, jo tajā nav lieki saldinātāji, kuri principā ir tie paši cukuri.
  6. Neizmirsti uzturā par vitamīniem un minerālvielām. Uzturā noteikti ieteiktu lietot augļus, ogas, dārzeņus. Augļi un ogas noteikti labi iet kopā ar auzu pārslām un jogurtu brokastīs. Dārzeņus būtu nepieciešams iekļaut uzturā attiecīgi pārējās ēdinereizēs.
  7. Piebremzēt ar cukuru un sāli. Palielināts sāls daudzums organismā veicina assinspiediena paaugstināšanos, kas var veicināt veselības problēmas. Sāli noteikti jālieto ar mēru. Cukuru noteikti varam aizvietot ar cukura aizvietotājiem.
  8. Nakts darba specifika. Ko ēst naktī ? Bieži uzdotais jautājums! Ja nakts tavā režīmā izmainās tikai ar to, ka aiz loga ir tumšs, tad principā ieteiktu turpināt mazas ēdienreizes ik pēc 3 stundām, tā pat kā dienas laikā. Ja darbā pastāv iespēja pievērt kādu aci ciet, tad tas organismam arī skaitās nakts režīms, un tad uzturā ieteiktu lēnās olbaltumvielas, kuru uzsūkšanās laiks organismā ir ilgāks, tas būtu biezpiens. Šo maltīti droši var apēst stundu pirms miera stāvokļa.
  9. Ēdienkarti jāpielago savam ikdienas režīmam. Noteikti ieteiktu vairāk kustēties, sēdošs darbs var veicināt vairākas veselības problēmas. Ik pa brīdim noteikti ieteiktu izstaipīties un pastaigāt.
  10. Ēdīsim pareizi, dzīvosim veselīgāk un jutīsimies labāk!
2017-06-16T08:41:30+00:00 28/05/2015|